Tuulilasi: 205/55 R16 izmēra radžotu ziemas riepu tests (2014)

      Somu izdevuma Tuulilasi eksperti notestēja astoņas radžotas ziemas riepas, turklāt atsevišķos gadījumos radžu skaits būtiski atšķīrās.

 

Notestēto riepu saraksts:
Bridgestone Blizzak Spike-01,
Continental ContiIceContact,
Dunlop Ice Touch,
Goodyear UltraGrip Ice Arctic,
Hankook Winter i*Pike RS W419,
Michelin X-Ice North 3,
Nokian Hakkapeliitta 8,
Pirelli Ice Zero.

     

      Testi uz sniega un ledus norisinājās Ivalo ciemā (Somija) pirmajā marta nedēļā. Ar nelielām svārstībām temperatūra visu testu laikā bija nulle grādi. Testos tika izmantoti Volvo V60 un V70. ABS un ESC sistēmas bija ieslēgtas – otrajā gadījumā tika atstāts Sport režīms, kas pieļauj nelielu izslīdi. Testi uz sausa un slapja asfalta norisinājās pavasarī Tamperes pilsētā (Somija). Turpat tika izvērtēts arī degvielas patēriņš.

Ātruma attīstīšana uz ledus    
Vislabāk ar šo uzdevumu tika galā Nokian un Pirelli, tiem seko Continental un Bridgestone.

Bremzēšana uz ledus    
Pirmā trijotne ir palikusi tieši tāda pati kā paātrinājuma testos – Nokian, Pirelli un Continental. Frikcijas riepu bremzēšanas ceļš uz ledus var būt divreiz garāks nekā radžotām riepām, tādēļ, ja ir nepieciešama maksimāla saķere ar apledojušu virsmu, pareizāk būtu izvēlēties radžotas riepas.

Ātruma attīstīšana uz sniega    
Uz sniega riepu snieguma atšķirības vairs nebija tik lielas, sevišķi, ja ātruma attīstīšanas efektivitāte tika mērīta sekundēs. Starpība starp labāko un sliktāko rezultātu sastādīja 9%. Pirmajā vietā ierindojās Nokian riepas, otrajā – Continental, trešo vietu dala Michelin un Pirelli, kuras arī uzrāda lieliskus rezultātus.

Bremzēšana uz sniega    
Uz sniega visas riepas bremzē daudz labāk nekā uz ledus, uzrādot diezgan minimālu rezultātu atšķirību.

Vadāmība uz sniega    
Nokian un Pirelli garantē labāku rezultātu uz piesnigušas virsmas. Arī Hankook nodemonstrēja lieliskus rezultātus, taču to jūtīgums un reakcija uz stūres pagriezieniem ir nedaudz vājākas.

Bremzēšana uz slapja asfalta
Salīdzinājumā ar frikcijas riepām radžotām riepām ir samērā augsta bremzēšanas efektivitāte uz slapja asfalta, ko var daļēji izskaidrot ar lielāku protektoru cietību. Šāda cietība ir nepieciešama, lai jebkurā situācijā radzes paliktu stingri nofiksētas riepā. Šeit būtu jāatzīmē, ka radžotu riepu bremzēšanas ceļš būs ievērojami garāks nekā vasaras riepām. Vislabākos rezultātus šajā testā uzrādīja Michelin, Goodyear, Continental un Pirelli.

Bremzēšana uz sausa asfalta    
Radžotu riepu bremzēšanas ceļš uz sausa asfalta ir aptuveni par vienu trešdaļu garāks nekā vasaras riepām. Tai pat laikā atšķirības starp pašām riepām ir ļoti minimālas. Michelin apstājas visātrāk. Kā jau bija paredzams, neviena no radžotām riepām nespēja uzrādīt izcilus rezultātus uz sausa asfalta.

Rites pretestība, degvielas patēriņš un trokšņa līmenis.
Braucot ar 80 km/h, tika izmērīti rites pretestība un degvielas patēriņš. Testi riepām ar novāktām radzēm uzrādīja starp tām esošās lielās atšķirības, taču degvielas patēriņa testos šī starpība saruka. Ar vislielāko degvielas efektivitāti izcēlās Nokian, taču arī parējās riepas atpalika no tām vien par dažiem procentpunktiem.

 

Lasi vairāk PKP.LV