Kurš parūpēsies par sieviešu auto drošību?

Gandrīz ceturtdaļa Latvijas sieviešu autovadītāju brauc ar nepiemērotām riepām, liecina aptaujas dati, kuru š.g. marta sākumā veica riepu centru tīkls Pirelli Key Point “BTA Sieviešu dienas rallija 2015” ietvaros. Pirelli Key Point aicina vīriešus neaizmirst parūpēties par savu dāmu auto drošību regulāri.

 

Aptaujas ietvaros, riepu centru Pirelli Key Point speciālisti mērīja divus svarīgākos parametrus, kas liecina par riepu stāvokli – riepas nodilumu jeb protektora dziļumu un riepas “vecumu”.
 

Viens no svarīgākiem radītājiem, pēc kura nosaka riepas “derīgumu”, ir protektora dziļums – jo mazāks tas ir, jo mazāk droša ir riepa. Parasti protektora dziļums jaunām riepām sastāda 6 - 8 mm vasaras riepām un 8 – 10 mm ziemas riepām. Saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu, minimālais atļautais protektora dziļums ir 1,6 mm vasaras riepām un 4 mm ziemas riepām. Tomēr aptaujas dati parādīja, ka daļa autovadītāju sieviešu Latvijā nav informētas par noteikto protektora dziļumu un to, cik liela nozīme tam ir attiecībā uz drošību. Gandrīz ceturtdaļa jeb 24% sieviešu – autovadītāju brauc ar riepām, kuru protektora dziļums ir kritisks. 21% automašīnu bija aprīkotas ar ziemas riepām, kuru protektora dziļums bija mazāks par 4 mm, 3% – mazāks kā 1,6 mm.
 

Tāpat tika noskaidrots, ka 14% dāmu – autovadītāju brauc ar riepām, kas ir vecākas par 7 gadiem. Pie tam “vecākā, aptaujas ietvaros fiksētā, riepa ir 1994. gada ražojums! Tajā pat laikā pieņemts, ka vidējais riepas dzīves ilgums ir 2 – 4 sezonas, atkarībā no braukšanas stila un apstākļiem, nodiluma, ceļu seguma, glābāšanas apstākļiem un citiem, subjektīviem parametriem. Ražotāju testi rāda, ka vidēji pēc 2-4 aktīvas lietošanas sezonām, riepas gumija zaudē savu elastīgumu, paliek cietāka un zaudē savas īpašības. Tā nespējot nodrošināt vajadzīgo veiktspēju un drošību. Jo ilgāk tiek izmantota riepa, jo mazāk droša tā ir.
 

Gints Garuts, Pirelli Key Point eksperts: «Mēs dzīvojām sabiedrībā, kurā, neraugoties uz sieviešu – autovadītāju daudzumu, automašīna joprojām tiek uzskatīta vairāk par vīriešu «rotaļlietu» un pārsvarā sievietes izmanto automašīnu kā pārvietošanās līdzekli, neiedziļinoties detaļās. Tāpēc vēlamies vērsties pie vīriešiem: lūdzu, parūpējieties par savu dāmu un viņu automašīnu drošību!
 

Riepas nodilums, par kuru liecina riepas «vecums» un protektora dziļums, ir tieši saistīts ar bremzēšanu. Savukārt bremzēšanas efektivitāte ir drošības garants. Testi rāda, ka vecas riepas ar mazāku protektora dziļumu bremzē sliktāk un apdraud ceļu satiksmes drošību. Lai izvairītos no ceļu satiksmes negadījumiem riepu dēļ, Pirelli Key Point eksperts iesaka regulāri veikt riepu pārbaudes un apkopi. Pavasaris, kad tuvojas siltais gada periods ir īstais laiks padomāt par riepu stāvokli – gan novērtēt ziemas riepu stāvokli, un atlikt tas riepas līdz nākamajai ziemas sezonai, gan arī vasaras riepu stāvokli, kurus varēsim uzstādīt jau tuvākajā laikā, kas vidēja gaisa temperatūra paaugstināsies līdz +7C».
 

Pirelli Key Point aptauja tika veikta šī gada marta sākumā “BTA Sieviešu dienas rallija 2015” ietvaros. Tajā piedalījās 479 sieviešu auto.