Vai Tu dari visu iespējamo, lai pagarinātu savas automašīnas riepu mūžu? Patiesībā viss iespējamais un neiespējamais Tev nemaz nav jādara. Pietiek pārbaudīt un vajadzības gadījumā noregulēt automašīnas riteņu savērsumu jeb savirzi, un riepu mūžs būtiski pagarināsies, kā arī samazināsies auto ekspluatācijas izmaksas un, pats galvenais, Tavs auto būs daudz drošāks braukšanai.
Kad un cik bieži ieteicams regulēt riepu savirzi
Savirzes pārbaudi un noregulēšanu vēlams veikt pie katras riepu maiņas, bet, ja Tu brauc ar vissezonas riepām, tad vismaz vienu reizi gadā. Savirzes noregulēšana noteikti būtu jāveic arī tad, ja pamani, ka kāda (viena) no riepu ārmalām ir pastiprināti nodilusi. Tomēr šajā gadījumā riepas jau būs neatgriezeniski bojātas. Kā arī, ja uz taisna un līdzena ceļa Tavu auto velk uz labo vai kreiso pusi, iespējams, ka pie vainas ir savirze.
Ceļi un bezceļi – savirzes problēmu cēlonis
Ja arī Tev tāpat kā daudziem citiem autobraucējiem ir sanācis negribot braukt pa nelīdzeniem ceļiem, jo cita – labāka – ceļa nav, tad, visdrīzāk, arī Tava auto savirze no tā būs cietusi. Savirzes problēmu cēloņi ir akmeņaini un nelīdzeni ceļi, bruģis, bedres, guļošo policistu šķērsošana lielā ātrumā un citi mehāniski triecieni, kas skar auto ritošo daļu. Šo triecienu ietekmē detaļas tiek bojātas, un pat milimetra desmitdaļas nobīdījums var ietekmēt savirzes precizitāti.
Tavi ieguvumi no savirzes noregulēšanas
Ilgāks riepu mūžs. Riepas netiks neatgriezeniski bojātas (vairāk nodilstot vienai vai otrai riepas ārmalai), kas nozīmē, ka nupat iegādātais riepu komplekts kalpos ilgi.
Drošība uz ceļa. Nenoregulēta savirze samazina drošību uz ceļa, jo samazinātās saķeres dēļ palielinās auto bremzēšanas ceļš, kas ir īpaši bīstami slapjā laikā.
Zemāks degvielas patēriņš. Nenoregulēta savirze var palielināt degvielas patēriņu, jo ir lielāka rites pretestība.