Tekniikan Maailma: lielais ziemas riepu tests 205/55R16

      Test World eksperti somu žurnālam Tekniikan Maailma notestēja 12 ziemas riepas ar radzēm un 8 – bez radzēm.

     Prasības pret ziemas riepām ar radzēm Skandināvijā kļūst arvien stingrākas, un dažu pēdējo gadu laikā vien tika ieviesti vairāki jauni ierobežojumi, kas attiecās uz svaru un radžu skaitu. Likumdevēju mērķis ir samazināt ceļa seguma nolietojumu un drupšanu, kas potenciāli var kaitēt cilvēka veselībai. Turklāt samazinās arī ceļa remonta izmaksas.

     Cik lielā mērā patiesībā pie ceļu seguma nolietošanās vainojamas riepas ar radzēm – tas ir atsevišķs jautājums, un daudzu ekspertu viedokļi šajā sakarā atšķiras. Turklāt speciālisti atzīmē, ka jaunie ierobežojumi attiecībā uz radžotu gumiju noved pie to braukšanas īpašību pasliktināšanās uz apledojušas virsmas. Tādējādi ražotājiem nākas izstrādāt jaunas tehnoloģijas, lai saglabātu optimālu drošības līmeni.

     Tāpat jāatzīmē, ka tā saucamās „frikciju” riepas arī mērojušas garu attīstības ceļu, un tagad labākās no tām būs labākas nekā pašas vājākās radžotās riepas – pat uz gluda ledus, kur radzes darbojas vislabāk. Ja radžu maz, to forma un izvietojums izvēlēti neveiksmīgi, bet gumijas maisījums pārāk blīvs, radžotās riepas var piekāpties mīkstām „frikciju” riepām.
 

NOTIKA TESTĒŠANA

Bremzēšanas efektivitāte
Testi tika veikti uz ledus, sniega, slapja un sausa asfalta – attiecīgi ar ātrumu 50, 80 un 100 km/h. Pārbaudījumi uz sniega un ledus netika īstenoti svaigā gaisā, bet gan speciālā telpā ar stingri kontrolētiem noteikumiem un temperatūru.

Paātrinājuma efektivitāte
Automašīna uzņēma ātrumu no 5 līdz 20 km/h uz ledus un no 5 līdz 35 km/h uz sniega. Tika vērtēta paātrinājuma efektivitāte dažādās temperatūrās, un par galējo rādītāju tika uzskatīts vairāku eksperimentu vidējais rezultāts. Tāpat testi norisinājās telpās, kur iespējams ar lielu precizitāti regulēt temperatūru.

Vadāmība
Riepu uzvedība dažādos apstākļos tika pārbaudīta vairākos trases apļos. Gala rezultāts – vairāku pilotu vidējais laiks.

Vadāmība (subjektīvais vērtējums)
Riepām tika dotas subjektīvas atzīmes par uzvedību uz sniega, ledus, sausa un slapja asfalta. Beigu rezultāts – vairāku pilotu dotā vidējā atzīme.

Virziena (kursa) noturība
Noturība tika vērtēta braucienos ar dažādu ātrumu. Pamatā piloti lika atzīmes par to, cik labi var kontrolēt automašīnas kustību un cik bieži nepieciešams koriģēt kustības virzienu. Tika ņemta vērā vairāku pilotu dotā vidējā atzīme.

Troksnis
Subjektīvi tika vērtēts troksnis salona iekšpusē, brīvgaitā ātrumam samazinoties no 100 līdz 40 km/h. Tika vērtēts troksnis kā uz priekšējiem, tā aizmugurējiem sēdekļiem.

Pretestība brīvgaitā
Tika noteikts degvielas patēriņš, braucot ar izslēgtu dzinēju bezvēja apstākļos dažādās temperatūrās, samazinoties ātrumam no 80 līdz 40 km/h. Pēc tā tika mērīta starpība ar testa labāko riepu.

Ekspertu viedokli par katru riepu skaties PKP.LV lapā

 

Testu rezultāti PDF:
 2013-09-12 - 1

 2013-09-12 - 2